Російська Українська English
autorazborka.com.ua

+38(097)747-99-25  +38(093)577-22-14
em@il: info@autorazborka.com.ua

Головне меню
  • ГоловнаCтраница
  • МагазинЗапчастини
  • РозбиранняVAG-Service
      • Розбирання Seat
      • Разборка Skoda
      • Разборка Volkswagen
  • Про НасВ двох словах
  • КонтактиЗв'язатися з нами
  • КорзинаВаши покупки
Пошук по сайту...
  • Ви тут:  
  • Історія автомобілів Skoda (Шкода)

Історія автомобілів Skoda (Шкода)

Першого автомобілю марки Skoda виповнилося сто років

Сто років минуло з того часу, як у Чехії з'явився автомобіль власного виробництва. За цей час марка Skoda пройшла довгий шлях становлення: від світової довоєнної популярності до занепаду в часи залізної завіси.

Перший автомобіль чеського виробництва з'явився не відразу. В кінці 18 століття більшість жителів Чехії їздили на велосипедах, а про машини тут взагалі не чули. Одного разу у купця Вацлава Клемента велосипед зламався. З-за того, що він був німецького виробництва, Вацлав відіслав свого велоконя на ремонт в сусідню Німеччину. Незабаром фірма Сейдель & Ньюманн повернула велосипед назад з приміткою, що ремонт не був здійснений з-за того, що лист було написано на незрозумілій мові.

Вацлава Клемент, не довго думаючи, вирішив відкрити власну майстерню по ремонту велосипедів. З-за того, що купець нічого не тямив у технічних питаннях, він знайшов собі напарника - механіка Вацлава Лаурина, у якого і мелся досвід роботи на фабриці з виробництва велосипедів.

Клемент був людиною заповзятливим, тому через 3 роки після відкриття підприємства, він відправився в Європу подивитися, як йдуть справи в обраній ним галузі. З поїздки по Франції, Клемент привозить мопед «Вернер». Через рік в провінційному містечку Млада Болеслав з мопеда був зроблений справжній мотоцикл з чотирициліндровим двигуном. На передку нових мотоциклів значилося назва заводу - L&K за прізвищами обох власників - Лаурина і Клемента. Подібного засобу пересування в світі ще не було. Однак, в Чехії ніхто не хотів купувати мотоцикл, більшість жителів користувалося велосипедом і продати його представлялося можливим лише в більш розвинутих країнах Європи - Німеччині та Англії. Через п'ять років після появи мотоцикла, завод починає виробляти вже автомобілі. У 1905 році з'являється «Войтуретта». Потужність двоциліндрового двигуна становила 7 кінських сил, система охолодження «Войтуретты» працювала не за допомогою повітря, як у сучасних машин, а за допомогою рідини. На цьому автомобілі німецький конструктор і гонщик Отто Гиеронима поставив світовий рекорд швидкості - 118 кілометрів на годину.

Незважаючи на те, що справи у фірми L&K йшли непогано, бізнес не справлявся з економічною кризою під час Першої світової війни, а в 1924 р. на заводі сталася пожежа. Засновники фірми вирішили продати автомобільний завод виробничого гігантові Skoda.

Skoda Popular 418

Логотип L&K на системі охолодження автомобілів красується до 1928 року. Йому доводиться поступитися місцем новому логотипу Skoda з-за того, що машини починають збирати на конвеєрі. В 1935 році з нового конвеєра сходить легенда заводу - Skoda 420 Popular. Вона була самим легким автомобілем в ті часи, - важила всього 650 кілограм. Легкість конструкції дозволяла розвивати швидкість 80 кілометрів на годину з споживанням бензину всього 7,5 літрів на 100 кілометрів. Ціна нової машини була настільки привабливою, що Skoda Popular завоювала європейського споживача, цей автомобіль для особистих потреб замовив навіть король Югославії Петер. Витривалість автомобіля підтвердилася на Ралі Монте-Карло, де Popular завойовує перше місце. Після Другої світової війни завод переходить у колективну власність, та Skoda починає виробляти автомобілі лише для потреб внутрішнього ринку. До 70-х років випускається одна єдина модель - сота, розроблена на основі Popularа. У народі Skoda 100 була прозвана «шкодовкой», і не відрізнялася особливою якістю. У 70-х роках механік Ян Вотруба на заводському зборах не побоявся розповісти про якість деталей, з яких збиралася Skoda.

Skoda Favorit Combi

«У нас є багато невирішених питань. В першу чергу - недостатній технічний рівень більшості компонентів, що поставляються нам чеськими виробниками. Електронні та гідравлічні пристрої, а також цифрове обладнання не відповідають світовому рівню. На місцевих виробників не тисне світова конкуренція, вони, як правило, не вивозять свої товари за кордон, а постачають свої вироби тільки виробникам на внутрішньому ринку. Наш автомобільний завод змушений купувати ці механізми незважаючи на те, що вони не відповідають технічному рівню».

Після цієї заяви, під маркою Skoda продовжують випускати модифікації, розроблені на основі Popularа. Skoda 110, 120, 120 М... Лише в 1990 році з'являється більш сучасна Skoda Favorit. Але після падіння залізної завіси уряд Чехословаччини починає подумувати про продаж автомобільного заводу інвестору. Після перших спроб організувати тендер, працівники заводу виходять на акцію протесту з метою залишити підприємство в державній власності. Та й багато жителів Чехії побоювалися нового слова «інвестор». Загальне хвилювання призвело до того, що прем'єр-міністр уряду Петро Питгард змушений був давати роз'яснення в прямому ефірі теле-та радіоканалів.

Skoda Superb

«На заході продаж заводів не є проблемою, тому що там існує ринок, у даному випадку ринок цінних паперів, який встановлює ринкову вартість підприємства. У нас поки ринку капіталів не існує, тому ми повинні створити окремі умови для продажу заводу Skoda. Світова громадськість дуже чутлива до суспільних хвилювань і махінацій. Це може дуже негативно позначитися на подальшій репутації цілої країни, на її економічному розвитку та обсязі інвестицій. Навіть тиск з боку працівників заводу або їх профспілки некоректно. Господарський рада уряду порадиться з міжнародними експертами і прийме оптимальне рішення».

У квітні 1991 року на урядовому засіданні було оголошено покупець - німецький концерн по виробництву автомобілів Volkswagen. Вже в 1995 році завод Skoda випускає нову модель - Felicia. Сьогодні чеський автомобільний гігант виробляє не тільки машини для середнього класу, але і автомобілі класу люкс - наприклад, Skoda SuperB. Восени цього року на виставці у Франкфурті завод Skoda презентував нову модель - Yeti, зовнішній вигляд якої придумали чеські дизайнери. За сто років з моменту випуску першого автомобіля «Войтуретта», Чехія може похвалитися не тільки популярними новими моделями, але і тим, що кожен третій житель цієї країни їздить за кермом чеського автомобіля - сьогодні в республіці зареєстровано 1,6 мільйона машин марки Skoda.

Чеська торговельна марка: що золото і мідь

Найцінніша торгова марка Чехії - «Skoda». Емблема у вигляді «крилатою» стріли, на думку фахівців, може коштувати дорожче, ніж саме підприємство.

Скільки коштують чеські торгові марки? Таким питанням задалася газета «HOSPODARSKE NOVINY». Вона опитала чотири тисячі чеських рекламних агентів, фінансистів і маркетологів і склала рейтинг цінності не самого підприємства, а лише його розпізнавального знака. Абсолютна «золото» завоювала емблема автомобіля «Skoda», за ним слідують торгові марки пива «Pilsner Urquell» і «Budweiser Budvar», а потім – взуття «Bata». Чеські фахівці оцінювали, в першу чергу, світову популярність торгової марки, тому у список не ввійшли улюблені чехам цукерки «Lentilky» чи знайоме їм назву десерту для дітей «Pribinacek». Пощастило лише лимонаду «Kofola», який посів у рейтингу п'яте місце, але знають і люблять його лише в Чехії, іноземцю ця торгова марка нічого не говорить.

Незважаючи на складений рейтинг, скільки коштують відомі чеські торгові марки в матеріальному вираженні, підрахувати ніхто не взявся. Очолюють список емблеми, мовляв, можуть коштувати і мільярд крон кожна.

1895-1900 Велосипеди «Славія»

В кінці позаминулого століття, в 1895 році, житель маленького містечка Млада-Болеслав 26-річний Вацлав Клемент купив новий німецький велосипед. Як і багато молоді європейці, був він у той час завзятим шанувальником велоспорту, брав участь у змаганнях. Але нова машина виявилася на рідкість ламкої. Клемент написав гнівного листа представнику фірми в Чехії, а у відповідь одержав вимогу... писати по-німецьки. Обурившись, Вацлав вирішив сам перебрати покупку, благо відмінно розбирався в велосипедах, хоч і заробляв на життя торгівлею книгами. А потім прийшло й інше рішення – будувати двоколісні машини. В компаньйони взяв тезку – Вацлава Лаурина, механіка з містечка Турново. Компанію партнери назвали «Лаурін-Клемент», а велосипеди стали продавати під маркою «Славія». У перші два роки роботи на світло з'явилися 5 нових моделей велосипедів, дизайнерами яких стали засновники компанії.

1900-1905 Початок виробництва мотоциклів

Компаньйони намагалися йти в ногу з часом і в 1899-му прилаштували на велосипед невеликий французький моторчик, поклавши початок виробництва мотоциклів. Свій перший мотоцикл вони представили журналістам в Празі в тому ж році Через рік з мотоциклетних деталей побудували чотириколісний двомісний екіпаж, а в 1905-му – 100 років тому – вже справжній автомобіль, названий «Лаурін-Клемент тип А». Обкатавши машину, в квітні 1906-го її представили на Празькому мотошоу. Найменш потужна модель А (model A) отримала всього 1,25 кінську силу, самої зарядженої версією став мотоцикл Модель Б (model B) в 1,75 коней. Виробництво росло і вже в 1900 році продукція заводу експортувалася в Англію. В цей же час мотоцикли Лаурін&Клемент були удостоєні вищих нагород на міжнародних виставках. У 1901 вони успішно брали участь у першій міжнародній гонці Париж-Берлін, а роком пізніше чеські мотоцикли зайняли перше місце в гонці в Богемії! Всього до 1909 року Лаурін&Клемент виробили близько 4000 мотоциклів різних варіацій за типом і дизайну. Але на зміну їм прийшов новий феномен того часу – автомобіль…

1905-1910 Перший автомобіль – Voiturette

Знадобилося зовсім небагато часу, щоб фірма «Лаурін&Клемент» стала найбільшим виробником мотоциклів (1907 р.), а незабаром і автомобілів в Австро-Угорщині. Перший автомобіль Лаурін&Клемент в 1905 році отримав назву Voiturette model, він був оснащений двоциліндровим двигуном з об'ємом 1005 кум.см. і потужністю в 7 кінських сил. Як і перші мотоцикли, перша машина одразу ж стала бестселером, а через деякий час перетворилася на класичну колекційну чеську машину. Саме Voiturette завоювала для L&K стабільне положення на зростаючому міжнародному ринку автомобілів. Слідом за нею послідувала Модель, яких було вироблено за три роки 250 екземплярів, що, до речі, було просто неймовірно для тих часів, а потім і Модель З об'ємом до 2042 см. куб. і потужністю в 12 л. с. В 1907 році, завдяки поступово розширюється виробництва, вийшов за рамки сімейного бізнесу, Laurin&Klement заснували акціонерне товариство.

1910-1915 Модель S – успіх за кордоном

Зусилля Вацлава Клемента в спробі створення зразка автомобіля, який би заслуговував цього довіри у широкого кола покупців, увінчалися створенням нової покращеної моделі – Моделі S. Перший автомобіль з чотирициліндровим двигуном з водяним охолодженням об'ємом в 1771 см. куб. і потужність в 14 л. с. мав безліч оригінальних структурних рішень і був представлений у Чехії у квітні 1911 року. Тим часом маленька велосипедна фабрика перетворилася в солідний завод. У 1911-му Laurin&Klement навіть придбала фірму РАФ- «Рейхенберг Аутомобиль Фабрик» розташовувалось у місті Ліберец і випускало легкові автомобілі і фургони.

1915-1920 L&K Модель М – поєднання розкоші і користі

L&K Модель М класифікувався як автомобіль преміум-класу. Він був оснащений чотирициліндровим двигуном у 4713 куб. см. і потужністю 50 к. с. В число інновацій, встановлених на цьому автомобілі, входили, наприклад, динамо прожектори (фари), електричні стартера і сталеві диски. Під час Першої Світової Війни цей автомобіль був переобладнаний в машину великої вантажопідйомності (до трьох тонн) з двигуном, об'ємом близько 6 літрів. Автомобіль, що отримав маркування MS, і надав незрівняну допомогу під час війни, перебуваючи у виробництві до 1920 року. Поряд з декількома моделями легкових машин в той час потроху почали випускати невеликі вантажівки і автобуси. Автомобілі експортували в Німеччину, Великобританію, навіть Нову Зеландію і Японію. До речі, приблизно третина, що випускаються авто продавали в Росії.

1920-1925 Технології для сільського господарства і авіації

Після Першої світової компанія з Млада-Болеслава, крім легкових автомобілів, вантажівок і автобусів, була відома і іншими виробами. Наприклад, 450-сильними авіаційними двигунами V12. Їх робили по ліцензії «Лоррен-Дітріх». У Росії ж, особливо в південних губерніях, більше знали моторні плуги Excelsior (Ексельсіор модель Р4). Це була машина довжиною 9 метрів з двома величезними (діаметр 2,2 м) колесами, оснащена 80-сильним мотором об'ємом 14,5 л. Але після жовтня 1917-го партнерські відносини з Росією надовго припинилися. Моторизовані комбайни Р4 стали успішним дітищем спільної діяльності Лаурін&Клемент і Roudnice company Рудольфа Баччера. Всього їх було випущено 51 примірник. Вже після війни без співпраці з боку компанії Баччера. були зроблені комбайни Р5, які переважали за своїми параметрами попередню модель Р4. Вони експортувалися не тільки в Росію, як до цього Р4, але вже й у Францію, Іспанію та навіть в Південну Америку.

1925-1930 L&K 100 і 110 – вища якість для середнього класу

В 1920-е роки, для того, щоб вижити на ринку, компанії потрібно було об'єднання з сильним індустріальним партнером. Фірма випускала все більш потужні і дорогі автомобілі, а покупців, особливо після війни, виявилося небагато. Наприклад, в 1922-му заводи Чехословаччини побудували всього близько 10 тисяч автомобілів, з них половину – легкових. І в 1925 році Laurin&Klement злилася з компанією Skoda (Шкода) з Пльзеня (Pilsen) - великим машинобудівним концерном, заснованим в 1869-м. У Skoda, звичайно ж, теж є своя легенда, пов'язана з її відомою нині в усьому світі емблемою. Крилата стріла народилася з... зображення профілю індіанця в головному уборі з пір'я. Засновник пльзеньського підприємства Еміль Шкода, подорожуючи по Америці, нібито познайомився з індіанцем, привіз його в Чехію і залишив жити в своїй сім'ї. Автомобільна біографія «Шкоди» почалася роком раніше покупки «Лаурін-Клемент». З 1924 року в Пльзені по французькій ліцензії збирали розкішні авто «Шкода-Іспано-Сюиза». Перший примірник цього автомобіля, оснащеного 100-сильним 6-тицилиндровым мотором робочим об'ємом 6,6 л, отримав президент Чехословаччини Масарик.

У 1925 завод вийшов на ринок з новою моделлю L&K 100. Автомобіль мав класичний дизайн кузова і SV -подібний чотирициліндровий двигун, об'ємом 1771 куб. см. «Сотка» та її подальші модифікації (105, 110 і 120) володіли чудовим якістю і мали великі перспективи у майбутньому. Модернізовані моделі 110 і 120 з'явилися на ринку в 1925 році. Навіть після злиття з Skoda 110 модель була комерційно успішною і в 1926 вона отримала посилений двигун, об'ємом в 1944 см. куб. від 120 моделі.

1930-1935 Модель 860 – 8 циліндрів плюс 60 л. с.

У 1929 році в Празі була представлена абсолютно нова модель Škoda, що отримала назву Модель 860. Базові параметри автомобіля були «закодовані» в ідентифікаційному номері моделі. 860 означало поєднання 8 циліндрів і 60 л. с.! Модель відразу ж викликала величезний живий інтерес як у професіоналів, так і в простій публіки. Однак до 1933 року було продано всього лише 49 автомобілів з розкішним чотирилітровим двигуном. Причиною тому послужила, безумовно, непомірно висока, на жаль, для того часу ціна на автомобіль 127 000 чеських крон за лімузин і 140 000 за версію кабріолет. У 1930 році підрозділ Skoda, яке займалося виробництвом легкових автомобілів, відділилося й стало самостійною компанією Skoda ASAP (Автомобільне індустріальне акціонерне товариство).

1935-1940 Popular – народження легенди

Škoda 420 Popular, модель, яка невдовзі стала легендою другої половини 30-х років 20 століття, був невеликим автомобілем, вагою всього 650 кг і розвивали швидкість 80 км/год при витраті 7,5 літрів на сотню. Ціна на нього була просто сенсаційною: 17 800 чеш. крон за родстер і на одну тисячу більше за чотиримісний кабріолет. У 1934 група на чотирьох автомобілях Popular здійснили чотиримісячне подорож в Індію. З ними разом у подорож вирушив і популярний чеський голкиппер Франтішек Планик. З тих пір Popular був визнаний і в середовищі автомобілів для комунальних господарств: будь-то «Швидка допомога» або автофургони для доставки товарів.

Успіх модифікованого родстера на популярному ралі того часу - Monte Carlo Rally в 1936 році привели до створення наступній серії 70 Škoda Popular Sport, яка була створена спеціально для участі в цих перегонах.

1940-1945 Вантажівки Škoda – моделі 254 і 256

Після окупації Чехославакии в 1938 році Skoda стала приділяти особливу увагу виробництву вантажних, комунальних автомобілів і військової техніки. Все це вироблялися Škoda у співпраці з головним заводом в Плзене з імпортних комплектуючих, виробництва автомобільного заводу ASAP. У ці роки компанія Skoda ASAP перейшла під початок німецької промислової групи Hermann-Goering-Werke і повністю перейшла на випуск військової продукції. Так, на заводі в р. Млада Болеслав виробляли різні типи позашляхових машин, а також важкі гусеничні тягачі. А спеціально для Східного фронту з участю Фердинанда Порше побудували свого роду гібрид вантажівки і трактори на величезних металевих колесах RSO (Raupenschlepper Ost - плазуючий трактор - Схід). З найбільш затребуваних гузовиков Skoda того часу варто відзначити модель 256, вантажопідйомністю 2,5 тонни , а також 254 D з чотирициліндровим двигуном малої компресії з обсягом 3,77 літра. Всього ж до 1943 року було вироблено 2662 автомобіля, які за своїм технічним дизайну багато в чому випереджали час і отримали безліч позитивних відгуків.

1945-1950 Tudor – популярність до берегів Австралії

По закінченні Другої Світової війни компанія була націоналізована і змінила назву на Skoda AZNP (Національне підприємство заводів автомобілів). У часи правління в країні комуністів, саме Skoda AZNP отримала монополію на виробництво легкових автомобілів. У самому кінці війни, 9 травня 1945-го, німецька авіація зруйнувала завод в Млада-Болеславі. Але вже в тому ж році там потроху почали збирати передвоєнну Škoda Popular і в 1947-му побудували 5334 легкових автомобіля. Перший автомобіль, що прийшов на зміну Popular 1101, став дводверний Skoda 1101/1102 Tudor, випущений на ринок в 1946 році. Трохи пізніше з'явилася і чотирьохдверна версія з вантажопідйомністю 300 кг. Так само проводилася і армійська версія Tudors, яка стала успішною статтею експорту, і експортувалася, крім іншого, навіть в Австралії.

У 1946 році до автомобільного заводу в Бориславі у якості філії була приєднана майстерня Петера в Врчлаб. Першими автомобілями, випущеними на цьому виробництві, стали машини швидкої допомоги на платформі Škoda 1101 (з 1949 на базі моделі 1102, яка відрізнялася від попередньої незначними модифікаціями).

1950-1955 Седан Škoda 1200

Škoda 1200 символізувала собою великі зміни. Цей чотиридверний автомобіль з суцільнометалевим кузовом, имеющиq заокруглені обриси кузова, з об'ємом двигуна в 1221 куб. см. і потужністю 36 л. с. проводився з 1952 року. В якості комунального автомобіля він отримав 4 проміжні версії кузова – фургон, універсал, пік-ап і «автомобіль швидкої допомоги». У перші повоєнні роки чехословацькі автомобілі досить широко експортували, аж до Австралії. Але з п'ятдесятих їх стали поставляти в основному в соцкраїни. Універсали Škoda 1200, наприклад, працювали в СРСР Швидкої допомоги до середини 60-х років. Особливою повагою радянських водіїв-далекобійників користувалися сідельні тягачі Škoda. Машини, оцінювані за комфорт і надійність, робив завод... ЛІАЗ. Збіг з радянською назвою випадкове, «Либерецким Автозаводом» стали називати колишній РАФ, куплений фірмою «Лаурін-Клемент» в 1911-м. А ще марка Škoda в СРСР була знайома по залізничних локомотивів, тролейбусам. Нині цей підрозділ до Škoda Auto відношення не має. Тоді ж у Пльзені почали і виробництво «Шкоди-1101» – модернізованої версії передвоєнного «Популяра», а також моделі «Суперб» зі зміненим дизайном. У соціалістичній Чехословаччині підхід до модельного ряду, звичайно, став іншим. Зняли з виробництва представницький «Суперб», родстери на базі моделей 1101 і 1102 призначалися в основному для експорту. З майже 1900 відкритих машин моделі 1102 лише три продали в Чехословаччині. Та й взагалі в 1952-му в країні нові автомобілі купили лише... 53 людини, інші розходилися по партійним і державним структурам. Цікаво, що в 1951-1952 рр., у часи максимальної централізації націоналізованої промисловості, на заводі «Шкода» було зібрано близько 2100 автомобілів... «Татра».

1955-1960 Škoda 440 - Spartak

Незважаючи на величезні економічні і політичні труднощі цього періоду, компанія зберегла відносно високі стандарти виробництва, що добре видно на прикладах машин тих років. У 1954 Škoda презентувала прототип нової моделі, який отримав назву Spartak, роком пізніше ця модель вже була представлена для широкого загалу під назвою Škoda 440, але не дивлячись на це в історію нова модель увійшла все ж як Spartak. Spartak мав двигун об'ємом майже 1,1 літра і потужністю в 40 к. с. і був продуктом редизайну моделі 1101, новинка отримала алюмінієві кузов, нову вентиляційну систему і карбюратор. В 1957 році з'явилася Skoda 445 після збільшення обсягу двигуна до 1221 см3 попередньої моделі. Трохи пізніше з'явилася спортивна версія моделі, яка отримала в подальшому популярність, під назвою Škoda 450. Модель мала складну дах і модифікований двох карбюраторний двигун потужністю 50 к. с., 450-ая модель надалі проводилася на заводі Квасині.

1960 – 1965 Octavia and Felicia

У 1959 році всі моделі Škoda отримали новий фронтальний дизайн з пружинними ресорами і телескопічними амортизаторами і були представлені як нова лінійка бренду. Škoda 440 стала Octavia (назва Octavia від цифри вісім, т. к. модель стала восьмою в лінійці бренду після Другої світової війни), 445 стала Octavia Super, а 450 модель отримала ім'я Felicia ( на латині felicitas означає удача). У теж час були додані такі моделі як Octavia Touring Sport з двигуном від Felicia в 50 л. с. і Felicia Super і Octavia 1200 Sport Touring в 1961 році, обидві моделі з двигуном в 55 л. с. І нарешті, дуже популярна модель тих часів Octavia Estate, яка з зазнавши безліч модифікацій залишався у виробництві до 1971 року!

1965-1970 Škoda 1000 MB

Першим прототипом абсолютно нового автомобіля, створеного на початку 1956 року і представленого в 1964 році стала модель Škoda 1000 MB. Як раз в теж час був побудований новий завод в Болеславі для виробництва Škoda. Нова Škoda 1000 MB мала 4-х циліндровий двигун з охолодженням рідким, об'ємом 988 см3 і 45 к. с., вбудований в тильну сторону кузова. Седан Škoda 1000 MBG і дводверний Škoda 1000 MBX (49 к. с.) стали варіаціями, випущеними на основі базової моделі. Після подальших доопрацювань ці моделі доповнили лінійку Škoda, вже отримавши двигун об'ємом 1,1 л. 

1970-1975 Škoda 100/110

Наступна новинка з'явилася в 1969 році. Нова Škoda 100/110 отримала більш або менш суттєвий фейсліфт попередньої моделі, це був більш сучасний кузов, дискові гальма на передніх колесах і новий інтер'єр, а також удосконалений мотор. Так Škoda 100, створена на базі моделей Škoda 1000 MB і 1100 MB стала моделлю 110. 

1975-1980 Škoda 110 LS, 105 S/ 120 GLS

Škoda 110 R, двуверное спортивне купе з двигуном 1,1 л. і 62 к. с. була запущена у виробництво в 1970 в Квасине. Седан отримав такий же двигун і ім'я Škoda 110 LS, на тій же основі були створені спортивні версії Š 130 RS і 200 RS. А ось вже нова модель 120, представлена в 1976 році на виставці Brno, отримала абсолютно інший рівень модернізації: новий автомобіль мав кузов, інтер'єр і дизайн приладової дошки, а також новий вид радіаторної решітки. Дві базові моделі Škoda 105 з 1л-двигуном і Škoda 120 сдвигателем в 1,2 л. проводилися в різних версіях: від недорого Škoda 105 S до престижного 120 GLS.

1980-1985 Škoda 130 і Garde/Rapid coupe

Незважаючи на дизайн колишніх моделей Skoda 105/120 був зроблений значний крок вперед після ряду вдосконалень у 1983 році у Škoda з'явилися 13-дюймові колеса, пластиковий бампер і інші модифікації. А роком пізніше з'явилася нова модель 130, з п'ятиступінчастою коробкою передач, легким керуванням і задньою віссю. Garde, дводверне купе, проводилося на заводі в Квасине з 1981 року, трохи пізніше після доопрацювання 130-ки, модель була перейменована в Škoda Rapid.

1985-1990 Model M type 105/120 and the Škoda Favorit

Виробництво модернізованої 120-ки в ряду 105/120/130 заночилось 1990. На зміну їй прийшла нова модель, представлена на виставці Брно - Škoda Favorit, до створення котоой доклав свою руку легендарний італійський дизайнер Бертоне. Базова версія Favorit була забезпечена 4-х циліндровим двигуном об'ємом 1,3 л і потужністю від 40 до 50 kW.

1990-1995 Forman, pick-up and Škoda Felicia

Favorit у версії Forman на заводі в Врчлабе з кінця 1990 року (також в числі т. н. спеціальних моделей з 1992 року). У квітні 191 року Škoda стала чстью німецького концерну Volkswagen і першою загальною моделлю стала модель Felicia, яка була запущена у виробництво в 1994 році. Крім шкодівських двигунів потужністю 40 і 50 kW, Volkswagen також виробляв та встановлював на Felicia бензиновий двигун 1.6 MPI/55 kW і дизельний 1.9 D/47 kW. На виставці у Брно влітку 1995 року Škoda представила Felicia в кузові wagon, а в серпні того ж року була проведена комерційна версія pick-up, а також інші модифікації такі як Van і Van-Plus.

1995-2000 Škoda Octavia and Fabia

У вересні 1996 року була зроблена модель Octavia в кузові ліфтбек, доповнивши своєю появою сімейство автомобілів Škoda середнього класу, а світова прем'єра моделі в кузові Combi відбулася двома роками пізніше. В Україні ця модель виробляється і досі, т. к. користується величезним попитом, головним чином завдяки своїй надійності і якості і носить назву Octavia Tour. Послідовницею ж моделі Felicia стала представлена в 1999 році компактна модель від Škoda - Škoda Fabia. На початку вона була обладнана двигунами 1.4 MPI/50 kW, 1.4 16V/74 kW і 1.9 SDI/47 kW, надалі ряд двигунів для моделі був розширений. Протягом 1997-2000 років було вироблено більш ніж 4000 автомобілів Felicia Fun – машини для активного дозвілля, розробленої на основі моделі pick-up. Сьогодні модель Fabia вже не виробляється в Чехії, а в Україні вона буде повністю знята з виробництва вже на початку 2008 року. Причина тому – що прийшла їй на зміну Fabia нового покоління Fabia New.

2000-2005 Superb New Octavia (Octavia A5) Fabia Combi

У 2000 році відбулася світова прем'єра нової версії Fabia – Fabia Combi (Седан з'явився роком пізніше). У 2001 Škoda розширила свій модельний ряд, завдяки ще одній моделі, яка стала топой в ряду. Це був шикарний лімузин Superb, вироблений на нових потужностях заводу в Квасине. У 2006 році Superb піддався рестайлінгу, трохи змінився дизан радіаторної решітки, фар і з'явилися повторювачі повторів на бічних дзеркалах заднього виду. Модель Octavia побачила свого спадкоємця в 2004 році. Нова Škoda Octavia проводиться і зараз в кузові ліфтбек і комбі, а також у версії 4х4. Остання версія New Octavia RS в ряду Octavia з'явилася в кінці 2005 року. Завдяки своїй якості модель завоювала ряд престижних нагород, включаючи титул автомобіль року в кількох європейських країнах. В Україні остання версія Octavia продається і зараз під назвою Octavia А5.

Сьогодні на підприємстві Škoda Auto працює близько 18000 людей, а третина всіх робочих місць Чеської республіки так чи інакше існують завдяки діяльності цього підприємства. 80% автомобілів Skoda йде на експорт в 64 країни світу, забезпечуючи близько 9,6% всіх експортних операцій Чеської республіки.

Мы в соцсетях

Facebook Pinterest Twitter Google+ Blogger Instagram

Зв'язатися з нами Працюємо Пн - Пт 9:00-18:00

р. Київ
р-н Теремки-1 Новосілки вул. Київська 4-а
02000
Україна
info@autorazborka.com.ua
+38(097)747-99-25
+38(093)577-22-14

QR-Code

Розбирання Шкода Skoda Фольксваген Volkswagen Київ Seat Сеат

© 2019 autorazborka.com.ua

Разборка Skoda(Шкода) Volkswagen(Фольксваген) Seat(Сеат) Київ autorazborka.com.ua фланці київ, плоскі, приварні, комірні, глухі, гост, ціни
Оригінальні автозапчастини Послуги СТО
Утеплення фасадів
    Корзина пуста
Сумма: 0.00 USD
Оформить заказ
Go Top